Welke lifttelefoon u kiest, is belangrijker dan u denkt

Dat een noodtelefoon in een lift een wettelijke verplichting is, is voor veel eigenaars niet nieuw.

Wat (te) vaak onder de radar blijft, is dat een lifttelefoon één van de meest voorkomende redenen is waarom een lift wordt afgekeurd.

Vandaag de juiste keuze maken, kan een essentieel verschil maken voor u in de toekomst.

Door een antwoord te bieden op de drie onderstaande valkuilen, neemt Elseco alle zorgen voor u weg. Elseco garandeert uw veiligheid, op elk moment. Door te kiezen voor een onafhankelijke partner kiest u ook voor minder financiële verrassingen, minder rompslomp en een duurzame oplossing waar u levenslang van geniet.

 

Onvoldoende testing = onwettig, onveilig, onnodige rompslomp voor u

De norm (EN 81-28) is duidelijk: de werking van een lifttelefoon moet om de 72u getest worden. En maar goed ook. Een defect toestel is niet enkel onveilig, het bezorgt u ook een negatief imago. De noodtelefoon niet kunnen gebruiken wanneer de lift vastloopt, leidt tot paniek en bijzonder ontevreden gebruikers. Dat is toch het laatste wat u wil? 

In de realiteit gebeurt de 72u-test niet altijd. Vaak wordt een lifttelefoon pas getest bij een onderhoudsbeurt of technische keuring. Dat is niet enkel onwettig, het creëert ook een uiterst onveilige situatie voor uw gebruikers en vergroot de kans op een negatief keuringsverslag voor u.

Betrouwbare lifttelefoon, op elk moment

Elseco draagt uw veiligheid hoog in het vaandel. We zetten deze belofte om in daden door een stap verder te gaan dan wat de wet voorschrijft. We testen onze lifttelefoons niet om de 72u, maar om de 24u. Door alarmknop, batterijspanning, speaker/microfoon en hoofdstroom dagelijks te testen, garanderen we dat uw toestel op elk moment goed functioneert. Detecteren we toch een probleem, dan signaleren we dit meteen en plannen we proactief een interventie in.  

Resultaat: een toestel dat altijd werkt, verhoogt de veiligheid voor uw gebruikers. En u vermijdt onnodige opmerkingen op uw keuringsverslag.

Volg alles 24/7 mee in uw klantenportaal

Elseco staat garant voor volledige transparantie. Als klant blijft u voortdurend op de hoogte van de testen en de werking van uw lifttelefoon. Zo kan u de dagelijkse testverslagen te allen tijde raadplegen via ons klantenportaal.

 

Van onderhoudsfirma veranderen is een huzarenstukje…

… of toch tenminste wat de impact op uw lifttelefoon betreft. Wat veel eigenaars niet weten, is dat de keuze voor een lifttelefoon in de meeste gevallen onlosmakelijk verbonden is met de installateur of fabrikant. En dat kan u vrij letterlijk nemen: wanneer u na verloop van tijd van onderhoudsfirma wil veranderen en dus een nieuw noodnummer wil invoeren, kan het zomaar zijn dat de lifttelefoon simpelweg niet kan worden omgeschakeld.

Eigenaars zijn hier niet altijd van op de hoogte. Vaak bellen hun gebruikers bij problemen naar een foutief alarmnummer. Onveiligheid en frustratie troef!

 

Open technologie = duurzame oplossing

Elseco is niet verbonden aan een onderhoudsfirma. Als onafhankelijke partner werken wij uitsluitend met open, vrij programmeerbare toestellen, onafhankelijk van het liftonderhoudsbedrijf. Ook het type lift maakt geen verschil. Wenst u van onderhoudsfirma te veranderen? Geen probleem.

 

Door onze open technologie bieden wij u een duurzame en kostenefficiënte noodtelefoon op de lange termijn aan. Zo hoeft u niet telkens een nieuw toestel te plaatsen bij overstap naar een ander onderhoudsbedrijf. Minder kosten en minder gedoe voor u!

 

Bovendien bent u bij Elseco aan het juiste adres voor een complete ontzorging. Zo brengen wij de omschakeling van het alarmnummer van het nieuwe onderhoudsbedrijf kosteloos voor u in orde.

 

Veel lifttelefoons zijn niet klaar voor de toekomst

Heeft u een noodtelefoon met SIM? Dan werkt deze M2M (machine2machine) simkaart op 2G. Vanaf 2027 schakelen providers om naar een 4G-verbinding.

 

Veel lifttelefoons, zelfs toestellen die vandaag worden geïnstalleerd, zijn helemaal niet compatibel met 4G. Wie vandaag dus investeert in een dergelijk systeem, zal binnen 4 jaar opnieuw op kosten worden gedreven.  

 

Future-proof toestel

De toestellen van Elseco zijn wel klaar voor de toekomst. De lifttelefoons die we vandaag installeren, zijn volledig 4G-compatibel. U vermijdt dus onnodige kosten in 2027 wanneer de providers 2G niet langer ondersteunen.

Bovendien werkt de lifttelefoon dankzij onze roamingkaarten op elk verdiep, ook waar er minder ontvangst is.

 

Een weloverwogen keuze voor een lifttelefoon is essentieel om uzelf kosten en kopzorgen te besparen.

Bij Elseco bent u aan het juiste adres voor een veilige, kostenefficiënte en duurzame oplossing.

 

Over Elseco

Elseco is uw onafhankelijke partner op gebied van communicatiesystemen voor liften (http://www.elseco.be/noodtelefoon). Met haar vrij programmeerbare lifttelefoons staat Elseco garant voor complete ontzorging, maximale veiligheid en continuïteit. Daarnaast biedt Elseco een objectieve liftmonitoring aan die op elk type lift mogelijk is.

 

Benieuwd naar wat we voor u kunnen betekenen?

Contacteer Charlotte Lecluyse via info@elseco.be (mailto:info@elseco.be)